? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Salam Ramadhan...

Thursday, June 4, 2009

Tangisan Rindu...


Dinukil dari Rasulullah s.a.w Nabi Syu'aib a.s sering menangis sehingga penglihatannya hilang.Allah s.w.t dengan kasih dan sayangnya mengembalikan penglihatannya.
Lalu,dia sering menangis lagi hingga buta buat kali kedua .Allah s.w.t mengembalikan lagi penglihatannya.Kejadian itu berulang sehingga 3 kali.Pada kali ke-3,Allah memberikan lagi kesembuhan pada kedua-dua belah mata Nabi Syu'aib.
"Wahai Syu'aib,mengapa kamu begitu sering menangis?Jika rindu pada syurga,Aku menghalalkan untukmu.Jika takut akan neraka,Aku mengharamkannya bagimu."
Nabi Syu'aib menjawab,"Tuhanku,bukan kerana semua itu tangisanku ini.Akan tetapi tangisanku ini adalah tangisan *Syauq.Hatiku terikat dengan cinta-Mu dan tangisanku adalah *Mahabbah kepada-Mu."
FIRMAN ALLAH S.W.T:"KERANA INILAH AKU MENUGASKAN KALIM-KU,MUSA BIN IMRAN SELAMA 10 TAHUN MELAYANIMU.SIAPA YANG RINDU KEPADAKU,SEMUA MAKHLUK AKAN RINDU KEPADANYA..."

0 comments: